måndag 20 april 2015

Att läsa juristprogrammet på distans

God natt allihopa! Igår funderade jag om att fortsätta läsa juristprogrammet på distans eftersom jag tänker flytta till ett annat land för att ta paus från studier och arbete, vila lite, byta miljö runt om kring mig.

Googlade hit och dit och kom fram på att det inte går att läsa juristprogrammet på distans utan man kan ta olika enskilda kurser istället som ingår i programmet. Flera vuxenutbildningar bruka erbjuda olika kurser inom juridik som exempelvis: affärsjuridik, miljöjuridik, rättskunskap, processrätt etc.

Problemet är att de kurser som vuxenutbildningar erbjuder är avklarat av mig....och det gör mig lite ledsen för att min hjärna orkar inte mer med plugget. Jag brukar sitta 6-8 timmar om dagen med böcker, läser och läser och har inget annat sysselsättning som alternativt. Kanske en sådan regim gör att människa sliter sig snabbt som exakt hände med mig. Men jag har ett mål och det är att försöka sluta mina studier så fort som möjligt därför måste jag arbeta hårt för att jag inte vill plugga hela mitt liv. Men men men....min sista hoppet att ta "frisk luft" från studier förverkligades inte....

Någon kommer säga att sommaren kommer snart och du kan åka utomlands, men jag kan svara på en gång: för mig det blir inget sommar eftersom jag har några omtentor på vissa kurser kvar...så det blir bara plugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar