tisdag 14 april 2015

Omtenta i Processrätt

I fredags skrev jag en omtenta i Processrätt. Det var inte så svårt som man tänkte från början eftersom pluggade jag inte så mycket innan. Tentan bestod av 4 frågor och 4 timmar totalt. Det tyckte jag var lite, 5 timmar skulle räcke perfekt då kunde man gå igenom ordentlig alla frågor och korrigera sina fel...men som det gick det gick...vi får se. Mestadels frågor handlade om tvistemål, detta gillar jag inte ärligt talat för jag är bättre på frågor som handlar om brottmål. Men som sagt får vi hoppas att jag klarar den.

Och nu håller jag på att lägga mig och fundera över om hur ska mina uppsatser i Förvaltningsrätt och Rättshistoria kommer att se ut. Berättar kort om det: Rättshisorians tenta och uppsats klarade jag inte, så kommer jag att göra allt om och detta ska vara klart till den 1 maj. Förvaltningsrätt är kursen som jag håller på att läsa just nu....den är stor och kräver mycket läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar